Water

Gepubliceerd op 10 mei 2022 om 14:58

Gewoontes en patronen

 

De vorige blog ging over preventie. Weet je het nog? Met de auto ga je naar de garage ter controle en zelf ga je vrijwel nooit naar een dokter. Ook niet als je klachten hebt herken je dat?

 

Sta je er wel eens bij stil om een check te doen? En ja, wat laat je dan controleren bij de huisarts.

 

Start eens met de volgende zelfcheck. Kijk eens hoe jij omgaat met één van de volgende gewoontes en patronen rondom

 

  • Slapen
  • Bewegen
  • Ontspannen
  • Voeding

 

Pik er eens één uit waar je over na gaat denken de komende week en schrijf eens voor jezelf op hoe het eruit ziet en hoe het voor je voelt als je leest wat je geschreven hebt. Sta bewust stil bij het punt dat je hebt gekozen. Door dit te doen word je al veel bewuster van je eigen gedrag en je eigen patronen.

Klopt het dan nog? Of wil je verandering aanbrengen omdat je je niet fit voelt, moe bent, vage klachten hebt.

 

Goedkoop en gezond

Als je niet weet welk patroon je wil onderzoeken dan hier een suggestie.

Om er met één te beginnen, in combinatie met het mooie weer. Water is bovendien goedkoop en gezond en dat is een mooie bijkomstigheid in deze tijden van inflatie.

 

Hoeveel drink je? En wat drink je? Ben jij iemand die de hele dag aan een flesje water of uit een dopper drinkt? Of drink je veel koffie? Voel je je moe of slap? Ben je juist vol energie? Hoe ziet je huid er uit is het mooi glad of rimpelig.

Stop met het drinken van iedere keer een slokje water. Ieder slokje vraagt energie van je lichaam. Drink liever het flesje in één of in twee keer leeg. dit wordt ook wel bulkdrinken genoemd. In de oertijd was het water immers ook niet elke minuut van de dag beschikbaar. Zorg er in ieder geval voor dat je minimaal 1.5 liter water drinkt per dag drinkt.

 

En wist je trouwens dat water bijdraagt aan verdraagzaamheid? Zie voor je een poel met water waar alle dieren naast elkaar drinken. Geen vechten, geen haat en nijd. Er is genoeg voor iedereen.

 


«   »